باید از یک جایی ساخت انیمیشن خوب را شروع کنیم

محمدرضا نجفی امامی طراح جلوه‌های ویژه بصری فیلم «پیشونی سفید ۲» در گفت‌وگو با خبرنگار فیلم‌نت نیوز درباره جلوه‌های ویژه بصری این فیلم گفت: «طراحی و فضاسازی «پیشونی سفید ۲» برای جذب کودکان طراحی شده است، البته شخصیت‌های انیمیشن در این فیلم وجود دارد که به شخصیت‌های رئال داستان اضافه شده‌اند.

کارگردان فیلم «مبارک» گفت: «حدود ۲۳ سال است که کار انیمیشن انجام می‌دهم و سینمای کودک دغدغه من است. هر پروژه‌ای که کار کودک انجام دهد و من هم شرایطش را داشته باشم با آنها همکاری می‌کنم. در برنامه «فیتیله» هم کار انیمیشن انجام دادم.»

او ادامه داد: «وقتی وارد سینمای کودک شدم انیمیشن را در دل رئال وارد سینما کردم. دوست داشتم قابلیت‌های انیمیشن ایران را به دنیا نشان دهم. اگر تخیل وارد سینمای رئال شود فیلم‌های ما حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت؛ «مبارک» در راستای همین ایده ساخته شد.»

نجفی امامی درباره مقایسه امکانات انیمیشن ایران با دنیا گفت: «ما قطعا به اندازه کشورهای پیشرفته دسترسی به امکانات و تکنولوزی انیمیشن نداریم اما باید از یک جایی ساخت انیمیشن خوب را شروع کنیم، حتی اگر تولیدات‌مان در اوایل بد باشد باز هم باید راه را ادمه دهیم.»

او اظهار کرد: «گرافیک و جلوه‌های ویژه «پیشونی سفید ۲» را برای اولین بار بود که امتحان کردم و سیدجواد هاشمی برای قسمت‌های انیمیشن و جلوه‌های ویژه این فیلم به من اطمینان کرد. تمام توانم را برای این فیلم گذاشتم تا او از اعتمادی که به من داشت پشیمان نشود.»

طراح جلوه‌های ویژه بصری سریال‌هایی همچون «پشت بام تهران»  و «پدر» درباره کارهای سینمایی خود گفت: «در فیلم سینمایی «رسوایی ۲» کار جلوه‌های بصری را عهده‌دار بودم و در فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» نیز صحنه‌های حرکت قطار را از طریق جلوه‌های ویژه طراحی کردم.