تعبیر رویاها/ جلوه های ویژه بصری چند ساله است

قریب به یک قرن و نیم از سابقه اولین شگفتانه بصری سینما می گذرد و هر روز این تکنولوژی تردستی  های جدیدی را برای مخاطب خود ارائه می کند .

به گزارش سیما پردازان ستایش ، اثر فریتز لانگ در سال ۱۹۲۷ به نام متروپلیس را شاید در خاطرات داشته باشید . این اثر نزدیکترین اثر مشهور در زمینه جلوه های ویژه است که شاید در اذهان بسیاری از طرفداران پر پا قرص سینما مانده است . اثری پر از شگفتانه های بصری که برای نخستین بار توجه مخاطب را به تکنولوژی جلوه های ویژه سوق داد .

آرزوی به واقعیت درآوردن بصری بسیاری از تخیلات بشری در بیش از یک قرن پیش یکی از مهمترین دلایل خلق یک ایده جذاب برای تولد علم جلوه های ویژه بصری است . علمی که تخیل شما را در دنیای بصری جان می بخشد و نشدنی های سال های دور را برای شما ممکن می سازد . شاید یک تعبیر زیبا از این علم مانند اتفاقی باشد که شما در دنیای واقعی احساسش می کنید ولی حسی به شما می گوید آن را در گذشته تجربه اش کرده اید . جلوه های ویژه را می توان تعبیر واقعی  یک خواب در دنیای بصری دانست که شما آن را در بیداری می بینید و فقط نمی توانید احساسش کنید هر چند بزودی با تلفیق این تکنولوژی و پرینتر های چند بعدی دیگر لمس آن با انگشتان نیز دور از دسترس نیست .

در فیلم کوتاه زیر شما می توانید در چند دقیقه سیر تحول چند صد ساله جلوه های ویژه بصری را دوره کنید :