جلوه های ویژه در برنامه عبدی شو

حضور محمد رضا نجفی امامی یکی از مدیران کارآفرین  صنعت انیمیشن و جلوه های ویژه در برنامه شب گذشته عبدی شو حواشی خاص خود را به همراه داشت .

به گزارش روابط عمومی سیما پردازان ستایش ، اکبر عبدی در برنامه شب گذشته خود با دعوت از محمد رضا نجفی امامی بصورت موشکافانه با زبان  عامیانه به معرفی اجمالی صنعت انیمیشن و جلوه های ویژه بصری پرداخت و از تمامی سرمایه گذاران جهت کمک به پیشرفت این صنعت در کشور دعوت کرد .

گرانی صنعت انیمیشن و جلوه های ویژه:

تعداد کثیری از  سرمایه گذاران و حامیان فرهنگ و هنر در کشور متاسفانه بر این باور هستند که این صنعت برخلاف کاری که در ان انجام می شود بسیار گران و پر هزینه در یک پروژه است ، در حالی که اگر دوستان بخواهند بطور مثال یکی از صحنه های تخریب یک ساختمان چندین طبقه را بصورت واقعی اجرا کنند می بایست هزینه ای دو چندان هزینه جلوه های ویژه را برای آن بپردازند . متاسفانه برخی بر این باور اند که این صنعت تنها با یک فشار دادن یک دکمه این همه جذابیت  را به نمایش می گذارد ، درحالی که در یک پروژه که تنها ۱۸ دقیقه آن شامل جلوه های ویژه می شود ما نزدیک ۶ ماه پروسه زمانی کار فکری و عملی داریم و قریب به ۴۵ نیرو را در آن به کار می گیریم .

کمبود ها در صنعتی کارآفرین :

محمدرضا نجفی امامی در بخشی دیگر از برنامه عبدی شو با اشاره به کارآفرین بودن این صنعت به کمبود های این حوزه اشاره نمود که وی مهمترین کمبود های حال حاضر کشور در این حوزه  را نبود دستگاه شبیه ساز سه بعدی و موشن کمرا عنوان کرد . امامی هزینه ورود این تکنولوژی به کشور را ۱ میلیون دلار تخمین زد که با تاکید چندباره اکبرعبدی در قسمت های مختلف برنامه برای تامین این بودجه توسط سرمایه گذاران همراه بود.

 

استقبال بین المللی از پیشرفت ایران در این صنعت :

محمدرضا نجفی امامی با بیان استقبال خارجی ها از پیشرفت ایران در این صنعت ، از تمایل همکاری آنان با متخصصان این صنعت در داخل کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد بزودی سرمایه گذاران خارجی نیز به بازار ایران در این حوزه ورود خواهند کرد . وی در حال حاضر از همکاری خود با شرکت های بزرگ در کشور های کانادا ، هند ، انگلیس و تعدادی از شرکت های آمریکایی خبر داد .

در پایان مجری برنامه با تمجید از کارآفرینان کشور از دولت و حامیان فرهنگ و هنر، این صنعت را یکی از حوزه های کارآمد برای اشتغال زایی و سرمایه آفرینی در کشور دانست.