دلایل اشتیاق حضور سلبریتی ها در پروژه های انیمیشنی

دلایل اشتیاق حضور سلبریتی ها در پروژه های انیمیشنی- استفاده از چهره های سرشناس  به عنوان صدا پیشه و چه به عنوان یک شخصیت یرای شبیه سازی یکی از جذاب ترین بخش های دهه های اخیر در دنیای انیمیشن سازی است .

اما نکته ای که در این بین بسیار  اهمیت دارد، اشتیاق بالای  چهره های سرشناس برای حضور در پروژه های انیمیشنی است . «جی. کی. سیمونز» یکی از صدا پیشگان در انیمیشن «پاندای کونگ فوکار ۳» ، شهردار شیر شهر زوتوپیا از  دلایل اشتیاق بالای ستاره های برای حضور در دنیای انیمیشنی چنین رمز گشایی می کند  :

سیمونز سه دلیل را برای این موضوع مطرح می کند:

۱- شما زمانی که به محل کار می روید نگران ظاهر خود نیستید.

 

زمانی که کار شما به طوری است که با ظاهر شما ارتباط مستقیم دارد، بودن در استودیو ضبط صدا و گرفتن حقوق برای آن همچون یک رویا است.

سیمونز می گوید: بدون صندلی آرایش، هیچ اصلاح، هیچ کمد لباس، شما کاملا می توانید یک آدم نامرتب باشید. از نظر من این موضوع شماره یک و مهم تر از بقیه موارد است.

۲- همکاری در خلق کاراکتر و داستان با فیلم سازان

 

در حالی که داستان و کاراکتر ها معمولا قبل از ضبط صدا تقریبا تکمیل شده اند اما بر طبق گفته سیمونز فیلم سازان همچنان آماده شنیدن نظرات آن ها هستند و دستشان برای برخی تغییرات تا حدودی باز است.

سیمونز می گوید: بر طبق تجربیات من، این آزادی عمل در فیلم های لایو اکشن به این صورت نیست و تعامل بسیار کمتری بین شما ، نویسنده و کارگردان وجود دارد و در انیمیشن فضا برای این گونه تغییرات بسیار باز تر است.

بسیار کار لذت بخشی است که شما چشمان خود را ببندید و کاراکتری را که انیماتور ها خلق خواهند کرد را تجسم کنید و همین موضوع سر ضبط صدای «کای» برای من اتفاق می افتاد.

۳- صرفه جویی در زمان

معمولا در فیلم های لایو اکشن، بازیگر ساعت های طولانی را به صورت متوالی روی صحنه سپری کنند. و اگر شما در یک فیلم پرفروش حضور  داشته باشید، بعضی اوقات مجبور به پرواز به نقاط دیگر برای ضبط فیلم هستید و این موردی است که در انیمیشن وجود ندارد.

سیمونز می گوید: زمانی که یک کار انیمیشنی بلند از یک بازیگر می گیرد در مجموع ۱۰ الی ۱۲ ساعت است (که در چندین ماه پخش می شود)، که معادل کمتر از کاری است که او در یک روز فیلم لایو اکشن انجام می دهد. پس این کار بسیار پر سودی برای یک بازیگر به حساب می آید. شما در یک پروژه جذاب شرکت می کنید بدون اینکه مجبور باشید با هواپیما به نقاط مختلف سفر کنید.