نسخه جدید نرم افزار ۳D شرکت ماکسون

ویژگی های نسخه جدید ا نرم افزار Maxon Cinema 4D عبارت است  از: گسترش ابزار  MoGraph، ابزار مدل سازی مبتنی بر حجم، پیشرفت ProRender و … که همه این موارد سبب سهل تر شدن و بالارفتن کارایی کاربر می شود .

به گزارش سیما پردازان ستایش ، یک توسعه دهنده پیشرو در مدل سازی، نقاشی، انیمیشن و راه حل های رندر حرفه ای ۳D اعلام کرده است که Cinema 4D Release 20 (R20) در دسترس است. نسل بعدی نرم افزار حرفه ای ۳D این شرکت ابزار و امکانات بالایی را برای هنرمندان VFX و گرافیک گرافیک  از جمله گسترش وسیع ابزارهای MoGraph، ابزارهای مدل سازی مبتنی بر حجم جدید، وارد کردن فایل های CAD ساده و سیستم های مبتنی بر گره ارائه می دهد.

“دیوید مک گاوران، مدیر عامل شرکت MAXON Computer، گفت:” Cinema 4D R20 مراحل بعدی را در تلاشهای توسعه مدرن سازی اصلی ما ارائه می دهد و مشتریان ما را با ابزار قدرتمند و بصری برای ایجاد محتوا ۳D طراحی می کنند. ” “پیشرفت های پیشگامانه در R20، به ویژه آنهایی که به ابزارهای برجسته MoGraph کمک می کنند، کاربر های حرفه ای ما  را برای بهبود کارایی و استفاده حداکثری از خلاقیت خود کمک می کند.

زمینه های MoGraph – ارائه امکانات بی نظیر ایجاد محتوا به مجموعه ابزار انیمیشن رویه در MoGraph. ویژگی های Fields در Cinema 4D R20 امکان کنترل قدرت  را با استفاده از هر ترکیبی  از اشکال هندسی ساده به سایه اندازها و صداها را به اشیاء و فرمول های ریاضی می دهد. زمینه ها را می توان در یک لیست لایه با یکدیگر ترکیب کرد. اثرات را می توان دوباره مرتب سازی کرد و در چندین فیلد گروه بندی  تا  deformers ها، وزن ها و غیره را کنترل کند.

مدل سازی مبتنی بر حجم – OpenVDB-based Volume Builder و Mesher در Cinema 4D R20 یک روند کاری کاملا جدید را برای مدل سازی  ارائه می دهد. هر شئی اولیه یا چند ضلعی (از جمله اشیاء Fields جدید) می تواند برای ایجاد اشیاء پیچیده با استفاده از عملیات بولی ترکیب شود. حجم ایجاد شده در R20 می تواند به صورت متوالی در فرمت OpenVDB ایجاد و می تواند در هر برنامه یا موتور رندر که از OpenVDB پشتیبانی می کند استفاده شود.

سیستم مواد مبتنی بر گره – بیش از ۱۵۰ شیدر مبتنی بر گره به مشتریان یک گردش کار جدید و ساده را برای تسریه و سهل شدن  ایجاد اثرات سایه ای از مواد اولیه به شیدرهای بسیار پیچیده ارائه می دهند. رابطه کاربری سیستم استاندارد موجود می تواند برای شروع کار با جریان جدید مبتنی بر گره استفاده شود. مواد مبتنی بر گره را می توان به عنوان دارایی های پارامتری با یک رابط کاهش یافته در دسترس قرار داد.

واردات CAD – سینما ۴D R20 ارائه کاملی از  کشیدن و رها کردن بدون درز برای فرمت های رایج CAD مانند Solidworks، STEP، Catia، JT و IGES. ویژگی Tessellation مبتنی بر مقیاس از عملکرد ایجاد کنترل منحصر به فرد از سطح جزئیات برای تصورات قابل توجه است.

پیشرفت ProRender – ProRender مبتنی بر GPU در Cinema 4D به مشتریان اجازه می دهد تا قدرت GPU را برای ایجاد ارائه دقیق از لحاظ فیزیکی استفاده کنند. در R20، ویژگی های کلیدی مانند پراکندگی زیرسطحی، تاری حرکت و …  در حال حاضر در دسترس است. سایر پیشرفت ها در ProRender عبارتند از کد به روز شده، پشتیبانی از تکنولوژی گرافیک Metal2 اپل و استفاده از بافت های خارج از هسته است.

مدرن سازی هسته – تلاش های مدرن معماری هسته Cinema 4D و فناوری های پایه ای MAXON در سال ۲۰۱۷ اعلام شده است و در حال حاضر Release 20 بیشتر قابل استفاده و به مرور زمان در حال تکمیل شدن است. این یک سری از سازگاری های مهم API ، سیستم گره جدید و چارچوب مدل سازی و رابط کاربراست .

 

منبع :https://www.maxon.net